Součástí balení je všechno potřebné Krom šroubů není třeba nic schovávat (žádné plastové hřebíky apod. – vše se může vyhodit)
Pro srovnání původní vzhled
Nejprve se demontují všechny staré lemy (nebo ne všechny, ale je to praktičtější). Začíná se odstraněním spojů lemů s podběhy – spojují je po obvodu plastové hřebíky.
Další krok je demontáž plastového podběhu. Drží vzadu pár plastovými hřeby, které je možné vytáhnout pomocí kleští apod., mně se například osvědčily zahnuté kleště na ségrovky – mají tenké konce a díky zahnutému tvaru se jimi dá hlava hřebu podebrat a zapáčit směrem ven. Vepředu je navíc několik šroubů, které je potřeba všechny povolit. Velká část z nich drží na místě výztuž originál blatníku. A navíc je tam jeden plastový “šroub”, který si určitě je třeba schovat. Podběhy jsou dole.
Hřebů je tam celkově snad 6, vzadu, vepředu navíc ještě ty šrouby.
Samotný lem je uchycený ke karoserii plastovými packami, jsou to takové zvláštní plastové držáky, do kterých je lem vsazen. Pro uvolnění lemu je potřeba je pokud možno pootočit. Jde to například kleštěmi. Lem se dá potom zčásti z těchto držáků vysadit potažením směrem vzhůru. Některé ale tak jako tak prasknou. Poslední krok je demontáž výztuhy předního blatníku. Nezapomeňte uvolnit držák kabelu směrovky, kterou je kabel spojen s výztuhou.
Výztuhy předních blatníků byly naprosto neuvěřitelně zalepené blátem, a to samozřejmě seshora, ze strany od blatníku.
Vepředu se poté musí nejprve namontovat držáky směrovek, které jsou v sadě s novými směrovkami. Je potřeba zapojit je. Pro tento účel se odstřihne původní žárovka, napojí se prodlužovací kabely, a napojí se nová směrovka, ta se přišroubuje na držák směrovky, a ta se (volně) přitáhne k držáku výztuhy blatníku. Kabely se stahovací páskou připevní k držáku.
Vepředu i vzadu se následně musí seřezat podběh tak, aby nepřečníval přes plechový podběh. Podběh se vloží na místo, a tužkou nebo něčím ostrým se narýsuje linie po celé délce podběhu. Já jsem poté místo stříhání nůžkami apod. zvolil naříznutí ostrým nožem, protože plast podběhu se dá pak jak trhat (v místě naříznutí se prostě trhá jako papír), nebo se dá přehnout a v místě zlomu několikrát přejet znovu nožem, a tak oddělit přebytečný kus plastu. Na obrázku níže je vidět, kolik zhruba podběhu přečnívá – je to část zhruba na šířku prolisů (vzadu). Pozor na to, že v některých místech se řez nevede přesně po čáře, ale mimo, například aby se odstranily některé prolisy. Je to v návodu poměrně rozumně naznačeno. Podběh pak nikde nesmí přesahovat plechy, snačí jej vložit zkusmo na místo, a takřka ihned jasné, jestli se to povedlo, nebo je potřeba někde třeba ubrat.
Montáž zadního lemu je pak poměrně jednoduchá. Lem se nasadí a přichytí dvěma šrouby s podložkami uprostřed. Určitě ale nejdřív doporučuju u zadního lemu všechny otvory na lemu zvětšit asi o 1 mm, tedy vyvrtat, aby se do nich snáz vešly plastové hřeby. Poté se (u dlouhého JK) do všech ostatních děr nabijí plastové hřeby. Říkám nabijí, protože nejdou jen tak namáčknout, jsou poměrně velké, a musí se opravdu natlouct. Ovšem pak drží. Protože je k nim dost špatný přístup, použil jsem hranolek 2×2 cm, a přes něj je tam postupně namlátil. Jde to ztuha.
Další krok je upevnění podběhu. Drží ho dva šrouby na dolní hraně, a pak ještě jeden plastový hřeb, na straně. Po celém obvodu jej pak přidržuje nový lem, který má přesah dovnitř blatníku.
Přední lem je trochu složitější. Musí se nejprve nasadit, uchytit dvěma šrouby – matky jsou zezadu ne zrovna dobře přístupné, takže je to trochu o šikovnosti. Poté se předkreslí na karoserii jeden z otvorů, lem se demontuje a vyvrtáme otvor 8-9mm. Určitě doporučuji jej natřít alespoň základem, aby otvor nerezl.
Potom se uchytí lem nejprve třemi šrouby s velkými podložkami, a následně se přichytí ve všech ostatních otvorech šrouby s menšími podložkami. Všechny spoje jsou šroubované. Naposledy se připevní opět podběh, drží jej nahoře dva šrouby, které původně držely výztuhu podběhu, teď se na ně nasadí dvě velké podložky a dotáhne se jimi podběh nahoru. Poté se ještě nasadí dříve sundaný plastový šroub. A je téměř hotovo – stačí už jen namontovat všechny ozdobné šrouby (ano ty šroubky z vnějšku jsou jen ozdoba – nic nedrží ).
Výsledek je podle mého vkusu No a navíc, krom toho, že lemy jsou širší asi o 2,5 cm, takže překryjí i kola pod kterými jsou podložky, tak dělají více prostoru pro případně větší kola
Takže je to nejen funkční, ale i hezké řešení. Navíc rugged ridge hurricane nepatří mezi příliš drahé lemy. Plast je i poměrně pružný, tak se ani neobávám, že by došly snadno úhony.