Lemy – blatníky – Rugged Ridge Hurricane

Součástí balení je všechno potřebné Veselý obličej Krom šroubů není třeba nic schovávat (žádné plastové hřebíky apod. – vše se může vyhodit)

20160806_111927

Pro srovnání původní vzhled

20160806_111223

Nejprve se demontují všechny staré lemy (nebo ne všechny, ale je to praktičtější). Začíná se odstraněním spojů lemů s podběhy – spojují je po obvodu plastové hřebíky.

20160806_112533

Další krok je demontáž plastového podběhu. Drží vzadu pár plastovými hřeby, které je možné vytáhnout pomocí kleští apod., mně se například osvědčily zahnuté kleště na ségrovky – mají tenké konce a díky zahnutému tvaru se jimi dá hlava hřebu podebrat a zapáčit směrem ven. Vepředu je navíc několik šroubů, které je potřeba všechny povolit. Velká část z nich drží na místě výztuž originál blatníku. A navíc je tam jeden plastový “šroub”, který si určitě je třeba schovat. Podběhy jsou dole.

20160806_11331420160806_11373920160806_143008

Hřebů je tam celkově snad 6, vzadu, vepředu navíc ještě ty šrouby.

Samotný lem je uchycený ke karoserii plastovými packami, jsou to takové zvláštní plastové držáky, do kterých je lem vsazen. Pro uvolnění lemu je potřeba je pokud možno pootočit. Jde to například kleštěmi. Lem se dá potom zčásti z těchto držáků vysadit potažením směrem vzhůru. Některé ale tak jako tak prasknou. Poslední krok je demontáž výztuhy předního blatníku. Nezapomeňte uvolnit držák kabelu směrovky, kterou je kabel spojen s výztuhou.

20160806_11452420160806_11510320160806_17545820160806_144557

Výztuhy předních blatníků byly naprosto neuvěřitelně zalepené blátem, a to samozřejmě seshora, ze strany od blatníku.

20160806_144254

Vepředu se poté musí nejprve namontovat držáky směrovek, které jsou v sadě s novými směrovkami. Je potřeba zapojit je. Pro tento účel se odstřihne původní žárovka, napojí se prodlužovací kabely, a napojí se nová směrovka, ta se přišroubuje na držák směrovky, a ta se (volně) přitáhne k držáku výztuhy blatníku. Kabely se stahovací páskou připevní k držáku.

20160806_18403420160806_151833

Vepředu i vzadu se následně musí seřezat podběh tak, aby nepřečníval přes plechový podběh. Podběh se vloží na místo, a tužkou nebo něčím ostrým se narýsuje linie po celé délce podběhu. Já jsem poté místo stříhání nůžkami apod. zvolil naříznutí ostrým nožem, protože plast podběhu se dá pak jak trhat (v místě naříznutí se prostě trhá jako papír), nebo se dá přehnout a v místě zlomu několikrát přejet znovu nožem, a tak oddělit přebytečný kus plastu. Na obrázku níže je vidět, kolik zhruba podběhu přečnívá – je to část zhruba na šířku prolisů (vzadu). Pozor na to, že v některých místech se řez nevede přesně po čáře, ale mimo, například aby se odstranily některé prolisy. Je to v návodu poměrně rozumně naznačeno. Podběh pak nikde nesmí přesahovat plechy, snačí jej vložit zkusmo na místo, a takřka ihned jasné, jestli se to povedlo, nebo je potřeba někde třeba ubrat.

20160806_12132620160806_18581720160806_18595520160806_12264420160806_190943

Montáž zadního lemu je pak poměrně jednoduchá. Lem se nasadí a přichytí dvěma šrouby s podložkami uprostřed. Určitě ale nejdřív doporučuju u zadního lemu všechny otvory na lemu zvětšit asi o 1 mm, tedy vyvrtat, aby se do nich snáz vešly plastové hřeby. Poté se (u dlouhého JK) do všech ostatních děr nabijí plastové hřeby. Říkám nabijí, protože nejdou jen tak namáčknout, jsou poměrně velké, a musí se opravdu natlouct. Ovšem pak drží. Protože je k nim dost špatný přístup, použil jsem hranolek 2×2 cm, a přes něj je tam postupně namlátil. Jde to ztuha.

20160806_12360120160806_12361020160806_125210

Další krok je upevnění podběhu. Drží ho dva šrouby na dolní hraně, a pak ještě jeden plastový hřeb, na straně. Po celém obvodu jej pak přidržuje nový lem, který má přesah dovnitř blatníku.

20160806_19091620160806_19401020160806_141841

Přední lem je trochu složitější. Musí se nejprve nasadit, uchytit dvěma šrouby – matky jsou zezadu ne zrovna dobře přístupné, takže je to trochu o šikovnosti. Poté se předkreslí na karoserii jeden z otvorů, lem se demontuje a vyvrtáme otvor 8-9mm. Určitě doporučuji jej natřít alespoň základem, aby otvor nerezl.

20160806_18511520160806_185450

Potom se uchytí lem nejprve třemi šrouby s velkými podložkami, a následně se přichytí ve všech ostatních otvorech šrouby s menšími podložkami. Všechny spoje jsou šroubované. Naposledy se připevní opět podběh, drží jej nahoře dva šrouby, které původně držely výztuhu podběhu, teď se na ně nasadí dvě velké podložky a dotáhne se jimi podběh nahoru. Poté se ještě nasadí dříve sundaný plastový šroub. A je téměř hotovo – stačí už jen namontovat všechny ozdobné šrouby (ano ty šroubky z vnějšku jsou jen ozdoba – nic nedrží Veselý obličej).

20160806_16265720160806_162653

Výsledek je podle mého vkusu Veselý obličej No a navíc, krom toho, že lemy jsou širší asi o 2,5 cm, takže překryjí i kola pod kterými jsou podložky, tak dělají více prostoru pro případně větší kola Mrkající veselý obličej

20160806_20531420160806_20525320160806_16433220160806_17095020160806_170936

 

Takže je to nejen funkční, ale i hezké řešení. Navíc rugged ridge hurricane nepatří mezi příliš drahé lemy. Plast je i poměrně pružný, tak se ani neobávám, že by došly snadno úhony.

Napsat komentář